Fenntarthatóság
10.16. Greenwashing
TudástárFenntarthatósági jellemzőkkel rendelkező befektetési termékek kapcsán használjuk elsősorban ezt a fogalmat. Jelentése: a környezeti előnyök túlzott kidomborítása, megszépítése a valósághoz képest. Túl jól reagál a piac az élénkülő zöld keresletre, sok a potyautas, a környezetbarát termékek iránt egyre nagyobb a kereslet, ezért egyre több cég kínál zöld vagy annak nevezett termékeket. Az ilyen állítások jelentős része azonban túlzás, ferdítés, féligazság.
Ahogy egyre nő annak a vásárlói körnek az aránya, amely bizonyos elvek, főként környezetbarát szempontok mentén szeretne vásárolni, egyre több cég szeretné megszólítani őket. Szakértők állítják, amit a cégek is tudnak, hogy a zöld üzenetek pozitívan hatnak a termékek, szolgáltatások népszerűségére és forgalmára. A tudatosabb fogyasztókat megcélzó termékek azoban sokszor csak látszólag szolgálnak környezetvédelmi célokat, a jól hangzó állítások mögött gyakran nincsenek konkrét erőfeszítések, változások. Ezeket a megtévesztő vagy hamis üzeneteket hívjuk összefoglalóan greenwashingnak, magyarul zöldre festésnek.
Ezeket is érdemes olvasni
A banki rendszerek tűzfalak mögött működnek, ezek feladata, hogy kiszűrjék az illetéktelen és a nem biztonságos int
A szabályozás értelmében a bankok az energiahatékony ingatlanok vásárlását, építését finanszírozó, valamint az energiahatékonysági ko
Az egészség fogalma változó, fejlődő fogalom. A hagyományos megközelítés szerint az egészség a betegség hiánya.